Köpvillkor

Frakt
Vi levererar alla beställningar antingen med:
GLS fraktservice eller Schenker Transport. Vilka vi använder beror på paketets storlek/volym och den bästa lösningen för bra leverans!
Alla leveranser/paket är kopplade till ett spårningsnummer som automatiskt skickas till din e-post/mobilnummer. När paketet är skannat/avläst på lastbilen kan du följa paketet
kommande länk.
Paketet kan levereras till carport/garage och liknande (skriv detta i anteckningsfältet vid utcheckning)

Leveranstider beror på vilken bil/rutt det gäller. Leveranstider är vanligtvis mellan 8.00 och 17.00 (vardagar)
Småpaket levereras även till GLS Pakkeshops. Se dessa paketbutiker i ditt område vid utcheckning.

Ångerrätt
Som konsument har du 30 dagars ångerrätt när du handlar hos oss.
Ångerfristen löper ut 30 dagar efter den dag du tog emot din vara. Om du har
beställt flera olika varor i en beställning, men de levereras individuellt, deadline löper från dagen
där du får den sista varan.
Tidsfristen innebär att du har 30 dagar på dig från mottagandet att meddela oss att du vill
ångra ditt köp. Du kan skicka ett e-postmeddelande till nemmest@nemmest.dk 


Du kan inte ångra köpet genom att vägra ta emot varan utan att ge den till oss samtidigt
meddelande.
Obs: Produkter klassade som en hygienprodukt omfattas endast av vår 30-dagars returpolicy om originalförpackningen är oöppnad
Ångra en del av köpet
Om du har köpt flera varor av oss har du möjlighet att skicka tillbaka en eller flera varor,
även om de köps i en beställning.
Observera att du inte får ersättning för fraktkostnader om du ångrar en del av ditt köp.

Lämna tillbaka
När du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp har du 30 dagar på dig att skicka varan
tillbaka till oss.
Du måste betala för att paketet ska returneras, och du är ansvarig om ett sådant inträffar
skada under transport.
Vissa varor kan inte returneras med vanlig post. Det gäller: Möbler och volymgods.

Varans skick när du skickar tillbaka den
Om varan har tappat i värde och det beror på att du har använt den på ett annat sätt än
vad som var nödvändigt för att fastställa produktens art, egenskaper och funktion,
du kan bara få tillbaka en del av köpesumman. Hur mycket du kan få tillbaka beror på varan
kommersiellt värde, och i vissa fall kan det innebära att du bara kan få tillbaka fraktkostnaderna.
Vi rekommenderar att du returnerar varan i originalförpackningen. Om originalförpackningen saknas kan det orsaka en
försämring av produkten.

Betalning
Du kan betala med följande betalkort: Visa, Mastercard / Vi tar inga kortavgifter
(Observera att avgifter tas ut för användning av korttyper utfärdade utanför EU)
Du kan även betala med Mobilepay.
När det gäller Diners Club och American Express krävs att du har ett direktinlösenavtal med resp. Diners club och/eller American Express.
Det är tillåtet att ta ut kortavgifter på Företagskort. Vi har dock valt att inte ta ut avgifter för detta i våra webbshoppar.
Belopp dras först från ditt kort när varan skickas!
Om du betalar via Paypal är du inte skyddad av invändningssystemet. Läs mer om villkoren på PayPals hemsida.

Återbetalning av köpesumman
Om du ångrar ditt köp får du pengarna tillbaka. Om föremålet är skadat,
vi drar av det belopp du är skyldig för.
Vi återbetalar alla betalningar som tagits emot från dig, inklusive leveranskostnader (detta gäller
dock inga extra fraktkostnader i de fall du valt en annan
leveranssätt, än den billigaste formen av standardleverans som vi erbjuder), inom 14 dagar
från den dag vi får ditt meddelande om att du vill säga upp avtalet.
Vi returnerar pengarna med samma betalningsmedel som du använde vid köptillfället,
om vi inte har kommit överens om annat.
Vi kan hålla inne betalningen tills vi har tagit emot varan, om du inte skickar oss
dokumentation för att ha returnerat den.

Varan skickas till:
nemmest.dk
Tofteskovvej 1
7130 Juelsminde / Danmark
Vi tar endast emot paket som skickas direkt till adressen.
Du kan också ångra köpet genom att meddela oss och lämna in det personligen